Blogger news

Pedoman Pendidikan Anak Anak Dalam Islam



Buku ni hadiah dari suami di awal
perkahwinan kami pada tahun 1989
masa ni anak sulungku Adwa Dzafira
berusia sebulan dalam kandungan.Dan
suamiku masih study tahun akhir di
UKM Bangi Selangor.




Memandangkan tanganku yang masih
tak boleh bergerak banyak dan cuti
dari membuat apa apa jua kerja disebab
kan kemalangan 2 hari yang lalu.aku
mencari bahan yang boleh aku baca
sehingga aku terjumpa balik buku yang
dah lama benar aku tak sempat nak baca
dalam rak mini perpustakaan di rumahku.


Aku memasuki
alam perkahwinan dalam usia
yang agak muda di usia 21 tahun
tidak banyak ilmu yang aku ada
disamping bimbingan ibu ayah
buku inilah yang aku gunakan
untuk mendidik anak anak dan
diriku sendiri...biarpun tak
banyak yang aku dapat ikuti
kerana aku ini hanya manusia biasa
yang tidak lari dari membuat kesilapan
dan kekurangan diri...Tapi sehingga kini
aku masih mencuba untuk jadi yang baik
dari yang terbaik......

kandungan buku ni nanti saya sambung yer.....

11 comments:

  1. setuju2 - kita mesti sentiasa mencuba untuk melakukan yang terbaik

    catatan baru saya: Syair Memujuk Isteri

    ReplyDelete
  2. alamak... camana nak baca ni kak...tlg la ajarkan ye

    ReplyDelete
  3. camne nak baca nie.. xphm.. huhu

    my recent post:
    germany argentina

    ReplyDelete
  4. pttla i jadi anak solehah kan mami. eheh

    ReplyDelete
  5. no wonder masih muda jelita, anak2 dah remaja.. cemburunya saya...

    ReplyDelete
  6. muzzy...thanks muzzy..dtg lgi melawat blog kak yer

    ReplyDelete
  7. hasmadi...insyallah nt kak yati post kandunganya..thanks

    ReplyDelete
  8. zairie...sabar yer..nt kak kc faham..he he he

    ReplyDelete
  9. ummufatihah...kak yati rasa ummufatihah lagi banyak ilmu tentang kehidupan..dan mendidik anak2..boleh kak belajar dari ummu kan

    ReplyDelete